דבר המפקד


ברוכים הבאים לבא"ח נח"ל.
הבא"ח - בסיס האימונים החטיבתי - הוא שער הכניסה לחטיבת הנח"ל. כאן עוברים החיילים את ההכשרה הראשונית והעיקרית שלהם במהלך השירות הצבאי - כאן הם הופכים ללוחמים בחטיבת הנח"ל.

רקע על הבא"ח -

הבא"ח נמצא בתל-ערד (בקרבת העיר ערד) ומורכב משני בסיסי משנה - בסיס נחל טוב ובסיס נחל קריות.
הבא"ח מורכב ממפקדה קבועה ופלוגות שמתחלפות מדי מחזור. המפקדה היא קבוצה של קצינים, נגדים וחיילי חובה אשר נותנת שירותים וחונכת את הפלוגות שעוברות בה את ההכשרה. הבא"ח מכשיר לוחמים לכל גדודי החטיבה וגם ליחידות נוספות: שייטת, שלדג, גדוד 299. כמו כן מכשיר הבא"ח חיילים תומכי לחימה לחטיבה וליחידות נוספות.
כמו כן, אל הבא"ח מגיעות יחידות החטיבה ויחידות נוספות לשם אימונים של כוחות מבצעיים.

מטרת הבא"ח -

בניית פלוגות מצויינות לחטיבת הנח"ל על ידי פיתוח שדירת פיקוד מקצועית, אחראית בעלי יכולת מנהיגות גבוהה, והכשרת מקסימום לוחמים כשירים כרובאי 07, כל זאת תוך הקניית בסיס רחב ככל האפשר ביסודות הלחימה השונים.

למה להיות טירון בחטיבת הנח"ל?

ראשית ברצוני לציין כי השירות בצה"ל הינו חשוב וחיוני - ולא משנה באיזה תפקיד תשובץ בצבא.
ובכל זאת, אני רואה בשירות הקרבי בכלל ובחטיבת הנח"ל בכלל, שירות ייחודי שהבחירה בו תורמת תרומה משמעותית להגנה על ביטחון המדינה ובה בעת מפתחת את החייל עצמו - מבגרת אותו, תורמת להתפתחותו האישית, מעמידה אותו בפני אתגרים ומשימות שבהם לא היה נתקל בשום מסגרת אחרת.
חטיבת הנח"ל - והבא"ח כבסיס ההכשרה שלה - שמו דגש על מספר תחומים: טיפול באנשים, לוחמנות ותרבות ארגונית.
בכל הנוגע לטיפול באנשים מושם בבא"ח דגש חזק על כבוד האדם - מתוך תפיסה שהחייל הוא קודם כל בן-אדם. הטיפול באנשים בבא"ח מתבטא קודם כל בטיפול של מפקדים בפניות החיילים, אך גם בטיפול מקצועי: טיפול רפואי שוטף, טיפולי שיניים, טיפול ת"ש וכדומה.
מצד שני, אנחנו דורשים מהחיילים להיות הכי מקצועיים שאפשר, לנצח בכל משימה, להתאמץ ולא לותר לעצמם.
תקופת ההכשרה אינה קלה - זוהי תקופת סוף גיל ההתבגרות והחייל נאלץ לעבור שינויים משמעותיים בחייו. ממצב שבו הוא רוב הזמן אדון לעצמו, הוא נכנס למסגרת בעלת דרישות רבות המאופיינת בשעות פעילות מרובות ולמידה אינטנסיבית.
אנחנו בבא"ח מבינים זאת ולכן פועלים במספר רמות:
* אנחנו מטפלים בחיילים ובצרכיהם.
* ההכשרה בנויה באופן הדרגתי, המאפשר הסתגלות של החיילים לדרישות המערכת.
* אנחנו בוחרים ומכשירים את המפקדים הכי טובים שיש, ודואגים ללמוד ולהשתפר ממחזור למחזור.
אנחנו שמים דגש רב על בטיחות על מנת לשמור על חייהם של החיילים.

אוכלוסיות מיוחדות

חטיבת הנח"ל מגייסת חיילים מכל שכבות האוכלוסייה, בלי גיבוש ובלי מיון, מתוך אמונה שכל מי שרוצה להיות לוחם ראוי להזדמנות הזו, ואנו נעשה מאמצים רבים להכשירו ולהביא אותו אל סוף המסלול.
בבא"ח מוכשרת כמות גדולה של חיילים השייכים לאוכלוסיות מיוחדות הדורשות התייחסות ייחודית, בין אם במסלול שונה במעט (בני גרעינים), בין אם בטיפול מפקדים ות"ש (חיילים בודדים) ובין אם בסיוע מקצועי במהלך ההכשרה (עולים חדשים, גרעין צבר). אלה הם חיילים עם פוטנציאל גבוה מאוד שמוכיחים את עצמם בסוף ההכשרה כלוחמים מעולים. הבא"ח מספק להם מערכת תמיכה שמאפשרת להם להצליח.

פיתוח מפקדים

אנחנו רוצים שהחיילים שלנו ירצו להתקדם ולהשפיע - חשוב לנו שהחיילים האיכותיים יהפכו למ"כים איכותיים ואחר כך לקצינים איכותיים, אשר יפתחו את הדור הבא של החיילים בחטיבה. לכן, כבר במהלך האימון המתקדם אנחנו מתחילים לאתר את הלוחמים המתאימים לפיקוד, אשר יצאו לאחר תקופה קצרה לקורס מ"כים. מעבר לכך, מפקדים המשרתים בבא"ח עוברים הכנות מקצועיות ואימונים המכשירים אותם להיות מפקדים טובים יותר במהלך שירותם בבא"ח ובהמשך שירותם בגדודי החטיבה. כמו כן, בבא"ח מתקיימות ההכנות החטיבתיות לקורסי המ"כים, הסמ"בים והקצינים.
המאמצים שלנו ושל כל גדודי החטיבה - להוביל בלחימה ובמקצועיות מצד אחד ולהישאר בני אדם מצד שני - מוכיחים את עצמם לא רק בפעילות המבצעית, אלא גם ברצון הולך וגובר של מלש"בים להתגייס לחטיבה - מוטיבציה שבכל העשור האחרון השתפרה בהתמדה.

הדפסה | שלח לחבר | תגובה
חזרה