חוברת לזכרו


דרורה מתארתכאשר מדברים, חושבים או נזכרים ביעקב רמון מיד עולה השם ג'קוב. כולנו בגרעין צברים מחוספסים, והוא האמריקאי שלנו. עוד בפגישות הגרעין הראשונות בלט בשערו הארוך, החולצה המרושלת והג'ינס. הוא היה גם בין הראשונים שזוהו ע"י כל בני הגרעין המתגבש - בזכות הופעתו בטלויזיה והצהרתו על היותו גאה בהשתייכותו לגרעין כינר היוצא לנחשונים.
כשהגענו לשל"ת המוקדם בנחשונים התברר שמאחורי ההופעה האמריקאית מסתתר בחור כלבבנו. מעולם לא חסרו לו רעיונות השתוללות:
נסיעה בג'יפ בלילה חשוך כשגשם עז ניתך משמים, רחצה לילית בברכה, הפרעת מנוחת השכנים (ז"א הפרעת שלותם הבלתי מעורערת, שלימי השל"ת, של שאר בני כינר), וסתם שתית קקאו חם עם פיצה טובה בחצות הלילה.
היתה בו התלהבות שסחפה, ולא יכלת לסרב להצעה הכי מטורפת שהציע.
| מכתב לשמחונה לפני העליה לרמהבית סחור, ראש השנה תשל"ד

שמחונה היקרה

מה קרה לי בזמן האחרון? הרבה דברים. האם שמעת על האסון שלנו? אם לא אז אספר לך. היה לנו תרגיל גדודי. המחלקה שלי טסה בחוד במסוקים... כשנחתו המסוקים אז האנשים רצו החוצה. אף אחד לא יודע איך, אבל המ"פ שלנו רץ ישר לתוך המדחף האחורי ומת במקום... זה היה טרגדיה רצינית וכולם הרגישו את זה והיו מיואשים. אתמול לא התאמנו וכל הפלוגה נסעה ללויה שלו בעין גב. אני לא צריך לספר לך את ההתרגשות של כלום. זה היה כמו בזק - רגע אחד לחמנו אתו ורגע אחד אנו קוברים אותו. היום כבר מרגישים את מה שקרה פחות, אבל בכל זאת נזכרים בו מפעם לפעם ונשארים קצת המומים.
ביום שישי נרד לבסיס ליד ירושלים. זה כמעט בטוח לכן שאני אצא מבית סחור אבל בטח זה יהיה מאוחר מאד כי זה נסיעה ארוכה מן הרמה, אני אטלפן אליך ברגע שאגיע ונפגש מהר, מהר. כבר נחליט איפה בטלפון. אני כל כך מת לפגוש אותך, לראות אותך, להריך אותך. אני לא יודע אם היה שבוע וחצי כמו אלה שעברו עכשיו. כל כך אני מתגעגע, כל כך אני קשור אליך. כל היעקב שבי הוא נמצא, בתוך שמחונה. רגע רגע אני חולם עלינו, חושב עלינו. שמחונה אני אוהב אותך אהבה כזאת שאי אפשר לתאר כבר. תחכי עוד מעט ואז נהיה יחד לנצח. אני כל כך רוצה לחיות עכשיו - כי אני יודע שמחכים לי חיים של אושר מלא.
איזה מזל יש לי.
להתראות עד שנפגש
שלך forever
| מכתבו האחרוןאל על, ליל יום חמישי 4.10.73

יש לנו את הסיור הכי מענין והכי מסוכן בכל רמת הגולן. יוצאים מאל על ועוברים מעל כל הנחל רוקד מלמעלה. אחרי זה יורדים דרך פרצות בגדר לתוך שטח ההפקר מעבר לגבול בגיא הענקי של הנחל בדרך שנקרא "סיבוב ההפתעות" מכיון שהמחבלים נוהגים לשים מלכודות שמה. יש חוליה שיורדת מן הזחל רלגית וסורקת כשהזחל מחפה עליהם והם יורדים כמעט עד הריקוד עצמו.
האזור הוא כל כך יפה שמחונה. ממש פנטסתי. אני חושב שכדאי להתפלל מחר ביום כיפור שיהיה שלום רק כדי ששנינו נעשה שם טיול ביחד...

להתראות
יעקב



הדפסה | שלח לחבר | תגובה
חזרה