סגן אברהם כהן ז"ל
בן אסתר ושלמה
נולד במרוקו - מזגן
בכ"ז בתשרי תרצ"ט , 22/10/1938
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י אילת
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בתשרי תשכ"ח , 21/10/1967
מקום נפילה: אח"י אילת
באזור הים התיכון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 10, קבר: 8.
הותיר: אשה ובת, הורים, אחים ואחיות

  • מ.א. 408135
    בן 29 בנפלו
    קורות חיים:
    בן שלמה ואסתר. מוצא המשפחה מגלות-ספרד, ממשפחת רבנים ויודעי-תורה. אברהם נולד ביום כ"ז בתשרי תרצ"ט (22.10.1938), בעיר מזגן אשר במרוקו, בעיר בה כיהן אביו כרב. אברהם למד בבית-ספר יסודי שם ועד גיל י"ז למד ב"ישיבה" בעיר טנג'יר. האווירה בבית-אביו היתה על טהרת קדושתה של דת ישראל, כביתו של רב, ואברהם חונך לפי המסורת הישראלית. בשנת 1956 עלתה המשפחה לארץ. עוד מצעירותו אהב אברהם את הים.
    בערים מזגן וטנג'יר, בהן בילה את ילדותו ונעוריו, אהב לבלות את שעותיו הפנויות על שפת-הים. בעלות המשפחה לארץ השתקעה בקטמון ובה נתמנה אביו לרב-השכונה. אביו רצה לכוון את בנו ל"ישיבה" אך הבן באחת: "אני אוהב את הים".
    אברהם למד בבית-הספר הימי אשר בחיפה ומן השנה הראשונה הצטיין בלימודיו שם, ובסיימו אותם היתה דרך אחת לפניו: אל חיל-הים. בחיל זה עלה בסולם הדירוג והצטיין. אחרי שעבר כמה קורסים הוכרז כחניך מצטיין והוצג בפני הנשיא יחד עם כל החניכים המצטיינים של החילות השונים. מפקדיו עודדוהו והוא הוצב לקורסים שונים אשר סיים בהצלחה. בסוף שירותו הסדיר הגיע לדרגת רב-סמל, אך הוא שאף ליותר מזה וחתם לשירות-הקבע בחיל-הים. סיים קורס חובלים (קורס קצינים בחיל הים) עד שהגיע אברהם לדרגת סגן. אז הוצב אברהם לאח"י "נוגה", בה שירת תקופה קצרה לאחר שהפליג מספר פעמים בחוץ-לארץ באניה זאת. בעיקר שהה על אח"י "יפו" והמשחתת "אילת". גם בהיותו בשירות שמר על מסורת ישראל, הקדיש זמן לתפילה אף בזמן הקורסים על הים ובכיסו היתה מונחת "תפילת הדרך" שאביו מסר לו לפני שיצא ללמוד "ישיבה" בטנג'יר.
    במלחמת ששת הימים ביצע תפקידים שונים ואלה היו לו חוויה גדולה. אך ביום י"ח בתשרי תשכ"ח (21.10.1967) בהיותו בהפלגת אימון בקורס, טובעה המשחתת "אילת" על-ידי טילים מצריים מול חוף רומני שבצפון סיני - ועם טיבועה ירד הימה עם חבריו-לצוות. את גופתו גילו בגלל חגורת-ההצלה שהיתה קשורה אליו והיא שגרמה לכך שגופתו תצוף על פני המים. הניח אשה ובת קטנה שלא מלאו לה אף שנה.
    בדיוק ביום שאברהם הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל שבירושלים באה הידיעה למשפחה כי יעקב, אחיו הצעיר ממנו, אשר אהב את הים כאחיו אברהם ואשר שירת באותה משחתת בהשפעתו, מת מפצעיו בבית-החולים כתוצאה מאותו טיבוע.
    בספר "במעלות גיבורים" בעריכת ישראל ארליך הוקדשו כמה עמודים לזכרו.



    חדר נרות


    אלבום תמונות

    :מידע נוסף
    אח''י אילת
    אחיו יעקב ז"ל
    אח"י אילת - 47 הנופלים
    אלבום זיכרון לנופל – יד לבנים ירושלים
    מתוך הספר "במעלות גבורים" / ישראל ארליך