טוראי משה שטיינבך ז"ל
בן שיינדל ויהודה
נולד באיטליה - מילנו
בכ' בשבט תש"ח , 31/1/1948
התגורר באילת
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י אילת
התגייס בפברואר 1967
נפל בעת מילוי תפקידו במשחתת אח"י אילת
בי"ח בתשרי תשכ"ח , 21/10/1967
במלחמת ההתשה
מקום נפילה: אח"י אילת
באזור הים התיכון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 3, שורה: 3, קבר: 8.
הותיר: שני אחים - זלמן ואריה

  • מ.א. 2019002
    בן 19 בנפלו
    קורות חיים:
    בן יהודה ושיינדל. נולד ביום כ' בשבט תש"ח (31.1.1948) במילנו שבאיטליה.
    ביולי אותה שנה עלתה המשפחה לארץ והתיישבה בעיר-הנמל הדרומית אילת. האב והאח עבדו במכרות תמנע ואילו הנער, המסוגר במקצת, מצא לו דרך חדשה - אל הים. אחרי שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי, שם המשיך בבית-הספר התיכון המקומי ובחר במגמה הימית. משה השתייך לתנועת "הנוער העובד".
    משה ראה את עתידו בצי הסוחר הישראלי ועוד לפני גיוסו הגיע לדרגת קצין שלישי. בבית-הספר התיכון למד מכונאות ימאית במשך שלוש שנים. בסיימו את לימודיו התלת-שנתיים באילת הצטרף לצי הסוחר ובאוניותיו הפליג לארצות שונות. אבל הוא לא רצה להמיר שנות שירות צבאי בחתימה על שירות בצי הסוחר, כי אמר: "את הצבא חייבים לעשות; את צי הסוחר לא אאחר".
    בפברואר 1967 גויס לצה"ל ובמשך תשעת חדשי שירותו הצבאי סיים קורס למכונאי אוניות-קיטור. בעת מלחמת ששת הימים שירת באונית חיל-הים שפגעה בצוללת מצרית ולאחר-מכן נעשה לאחד מצוות משחתת "אילת". בזמן שירותו בה השתתף בקרב הימי אשר בו הוטבעו שתי טורפדות מצריות.
    לפני שסיים את שירות-החובה שלו, אשר בו הראה את חריצותו ויעילותו בעבודה מתוך מסירותו ונאמנותו לתפקידיו, טובעה המשחתת "אילת" על-ידי טילים מצריים מול חוף רומני שבצפון סיני - ומשה מצא את מותו עם שאר-חבריו בשעת טיבועה; זה היה ביום י"ח בתשרי תשכ"ח (21.10.1967).
    הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.



    חדר נרות


    אלבום תמונות

    :מידע נוסף
    אח''י אילת
    דברים לזכרו
    אח"י אילת - 47 הנופלים