רס"ר אבנר ולרי יסקוב ז"ל
בן מיכל ויצחק
נולד בברית המועצות
בכ"ד באב תשכ"ז , 30/8/1967
התגורר בבאר שבע
שרת בחטיבת גבעתי
התגייס באוגוסט 1986
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז בניסן תשס"ב , 9/4/2002
מקום נפילה: ג'נין
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: באר שבע
הותיר: אשה בהריון, תינוקת, אמא ואחות


  • בן 34 בנפלו
    קורות חיים:
    אבנר נולד בברה"מ ב-30.08.1967, בן למיכל וליצחק יסקוב.
    בגיל שנתיים התייתם אבנר מאביו. בגיל שמונה, בשנת 1975, עלתה המשפחה ארצה, והשתכנה בבאר שבע. כילד אבנר היה חייכן, אהב מאוד לצייר, וכן פיתח תחביב של הטסת טיסנים.
    לאחר שסיים את לימודיו בביה"ס היסודי ע"ש שזר בבאר שבע, החל את לימודיו התיכוניים בבי"ס מקיף ג', ולאחר כשנתיים עבר ללמוד בקיבוץ "המעפיל" בצפון הארץ.
    באוגוסט 1986, התגייס אבנר לחיל גבעתי. במהלך שלוש שנותיו בצבא עבר אבנר מספר קורסים, ביניהם קורס מכי"ם וקורס משק"י דרגון. את שירותו הצבאי עשה בפלוגה המסייעת עד לשחרורו, בשנת 1989. בשירות המילואים מילא אבנר תפקיד של סמל מחלקת הדרגון בפלוגה המסייעת בגדוד נחשון (7020).
    לאחר השחרור עבד אבנר שנה בחברת מכתשים ואח"כ יצא לטיול הגדול, באוסטרליה, בתאילנד, בסינגפור וביפן. מיד כששב נסע שוב ללונדון ולאמסטרדם. לאחר שובו עבד מספר חודשים ונסע, הפעם לארה"ב.
    לאחר שסיים את שלב הטיולים בחייו, החל אבנר ללמוד תעשייה וניהול במכללה הטכנולוגית בבאר-שבע. לאחר שלוש וחצי שנים סיים את לימודיו, והחל לעבוד בחברת "קמהדע" העוסקת בייצור תרופות. אבנר הספיק לעבוד בחברה כשנתיים לפני שנפל.
    בגיל 32 נישא אבנר לפנינה, ונולדו להם שתי בנות.
    באחת מהערכות העובדים נרשמה לגביו הערכה בדיוק כפי שהכרנו אותו: מסור, אחראי, יסודי, שקט, צנוע וחרוץ. ביולי 2001, אף זכה לציון לשבח במסגרת עבודתו על תרומתו לעדכון מרשם ייצור ואיכות הייצור של תכשיר רפואי.
    לאחר הפיגוע ב"מלון פארק" בנתניה נקרא אבנר, כמו רבים מחבריו, לשירות מילואים במסגרת מבצע "חומת מגן". אבנר לא היסס לרגע, והתייצב מיד. לאחר מספר ימי הכנה, נכנס אבנר ביחד עם כל הפלוגה המסייעת של גדוד נחשון למחנה הפליטים בג'נין.
    במשך שבוע ימים נלחמו אבנר וחבריו במחבלים שבמחנה, תוך סיכון רצוף ומתמיד של חייהם. בבוקר ה-9 באפריל, יום השואה והגבורה, בקרב שתואר כאחד הקשים שידע צה"ל, נהרגו אבנר ו-12 מחבריו, ביניהם מפקד המחלקה בה שירת, סרן דרור בר ז"ל.
    אבנר סיכן את חייו, והקריב אותם למען מטרה בה האמין: הגנה על מולדתו והשגת בטחון לאזרחי המדינה, תוך שמירה על הומניות וכבוד האדם גם במהלך הקרבות הקשים. אבנר היה מהטובים בבנינו.
    בין לבין היו לאבנר תחביבים רבים, וביניהם קראטה, כדורגל, כדורסל (אבנר הפליא בקליעת שלשות), אך בעיקר אהב אבנר לצלול ושהה תקופות ארוכות באילת.
    לאחר נפילתו, הוקמה לזכרו אנדרטה בצורת דולפין בבי"ס שזר בו למד.
    אבנר הותיר אחריו אישה, פנינה, ושתי בנות: מיכל (ע"ש סבתה) ו-ולריה (קארין), אשר נולדה לאחר שנפל ונקראת על שמו. כן הותיר אחריו אם, מיכל, ואחות, הלנה.



    חדר נרות


    אלבום תמונות

    :מידע נוסף
    במותם לא נפרדו