סמל אריה קלנברג ז"ל
בן ברטה ויצחק
נולד בקריית חיים
בכ"ו בניסן תש"ב , 13/4/1942
שרת בחיל הים
יחידה: אח"י אילת
התגייס בספטמבר 1960
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בתשרי תשכ"ח , 21/10/1967
מקום נפילה: אח"י אילת
באזור הים התיכון
מקום קבורה: חיפה - חלקת נעדרי אח"י אילת
אזור: א, שורה: 2, קבר: 8.

  • מ.א. 457977
    בן 25 בנפלו
    קורות חיים:
    בן יצחק וברטה. נולד ביום כ"ו בניסן תש"ב (13.4.1942) בקרית-חיים שליד חיפה. במלאת לו שבע שנים עברה המשפחה לחיפה ואריה המשיך את הלימודים, אשר התחיל בקריה בבית-הספר היסודי "אחוזה". לאחר שסיים את לימודיו בו למד בבית-הספר המקצועי "בסמ"ת" שליד הטכניון העברי. אריה השתייך לתנועת הצופים בחיפה ובמסגרת זו יצא לטיולים ולמחנות-עבודה אשר אהב מאד.
    הוא הצטרף גם לתנועת צופי-הים ואתם היה יוצא לשיט ולחתירה. בשעות-הפנאי היה מבלה בחיק הטבע בטיולים והמקומות היפים אשר בהם ביקר עשו עליו רושם עז. היה קרוב לספורט-הים. אהב את נוף-הארץ ובייחוד את הפינות הרחוקות והנופים הנסתרים שבו.
    מטבעו צנוע היה ולא ניסה להתנשא מעל לאחרים. רק בטוב-לבו ניכר היה וגם כשלא ניסה להוכיח זאת. אהבתו הגדולה לים הביאה אותו להצטרף לחיל הים כשהגיע יום גיוסו, בספטמבר 1960.
    בשרתו בחיל-הים עבד כמכונאי באניה "חיפה". חרוץ היה ומוכן לכל עבודה וכשהחלו הפיטורים ממקומות-העבודה בחיפה וקשה היה למצוא עבודה לא היסס והלך לעבוד בסדום ובאילת, מקומות שהיו זקוקים לבעלי מקצוע. אז מצא עבודה במכרות תמנע והתיישב באילת. זה היה בראשית 1967. אז גברה אהבתו העזה לים. את הוריו אהב מאד ובכל הזדמנות היה בא לביקור בבית.
    לפני מלחמת ששת הימים היה נמצא מתרוצץ בין אילת לחיפה: "מדוע אין מגייסים אותי?" וכאשר הסבירו לו שבינתיים אין צורך באנשי-מילואים בחיל-הים חזר באותו יום לתמנע ואמר: "שם חסרים הרבה עובדים ואני חייב למלא את מקומם". אולם הוא שמח כשנקרא סוף סוף למילואים למשחתת "אילת", בחשבו כי יוכל לבקר הרבה את הוריו ובני משפחתו, שכן נמל-הבית של האניה היה חיפה. אולם אריה לא חזר משירות-מילואים זה, כי ביום י"ח בתשרי תשכ"ח (21.10.1967) נמצא אריה בחדר המכונות של המשחתת כשפגעו הטילים המצריים באניה מול חוף רומני שבצפון סיני והטביעו אותה; זה היה ביום השני של שירות המילואים שלו, וכך בים שכה אהב מצא את מותו ואת קברו גם יחד.
    לזכרו הוצבה מצבת-זכרון בחלקת הנעדרים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים. לאחר מכן הוצבה לו מצבה לחוד בבית-הקברות הצבאי בחיפה. תולדותיו ודברים לזכרו הובאו בספר-הזכרון לבני קרית- חיים שנפלו במערכה- "האילנות שנגדעו", שהוציאו לאור ועד הקריה, בית "יד לבנים" ואירגון חברי ההגנה שבמקום.



    חדר נרות




    :מידע נוסף
    אח''י אילת
    ספר לזכר נופלי קריית חיים
    אח"י אילת - 47 הנופלים
    על אריק / נעמי