רב"ט חיים בן קידר ז"ל
בן דורה ומרדכי
נולד בירושלים
בב' בתמוז תשי"ג , 15/6/1953
שרת בחיל השריון, נח''ל
התגייס ב17.11.1971
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד , 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תל א-סאקי
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ה, חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 6.
הותיר: הורים, אח ושתי אחיות

  • מ.א. 2149030
    בן 20 בנפלו
    קורות חיים:
    חיים בן דורה ומרדכי, נולד ביום ב' בתמוז תשי"ג (15.6.1953) בירושלים, שם למד בביה"ס היסודי ע"ש א' הכרמלי ובבית-הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית, אחותו מספרת כי חיים נולד פג, ובצעירותו היה קטן-קומה משאר חבריו. כשהתבגר היה הגבוה שבכולם. חיים היה ילד עליז בעל עינים כחולות זוהרות ותלתלים בלונדינים - לבנים, בזכות תלתלים לבנים אלו זכה לכינוי "בן-גוריון". הוא אהב מאוד חיי חברה, היה חבר בתנועה המאוחדת ואחרי כן בתנועת השומר-הצעיר. במסגרת הגדנ"ע התוודע אל ספורט הקליעה למטרה, וזה הפך להיות אהוב עליו ביותר. הוא היה חבר במועדון הקליעה "אלנבי" והשתתף בתחרויות שארגן המועדון. בבית-הספר הצטיין חיים בעיקר בלימודי הביולוגיה, ובשל אהבתו לטבע ולחקלאות הצטרף לגרעין נח"ל "איתרת", שהתיישב בקיבוץ צרעה. הוא אהב מאוד את חיי הקיבוץ ואת קיבוץ צרעה במיוחד, וקיווה בעתיד להשתקע בו כחבר משק מן המניין.
    חיים גוייס לצה"ל במחצית נובמבר 1971, ובתחילה שירת בגרעין הנח"ל בצרעה. יחד עם חבריו לגרעין עשה חיים גם בנח"ל קליה ובקבוצת כנרת. כאשר התנדבו כל חבריו לשרת כצנחנים, העדיף חיים את השירות בחיל השריון. הוא התרשם מעוצמתו של השריון, מיכולתו המרשימה ומטווח האש של הטנק. במסגרת שירותו השלים קורס חבלה, קורס פלסים וקורס תותחן טנק. בכל אלה זכה בציונים מצוינים. זמן קצר לפני שסיים קורס תותחני טנק בבית-הספר לשריון, שלאחריו נועד סוף סוף לשוב אל קיבוצו האהוב - אל צרעה, פרצה מלחמת יום-הכיפורים. חיים נשלח עם יחידתו לרמת-הגולן והשתתף בקרבות הבלימה נגד הסורים. ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973), נפגע ונהרג בקרב שריון באזור תל-סאקי.
    הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בהר-הרצל. השאיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי. במכתב תנחומים למשפחה כתב מפקדו: "חיים היה חייל טוב וחבר נאמן. הוא גילה אומץ-לב וקור רוח בעומדו מול האויב הסורי".